Top latest Five דמנציה סופנית Urban news

Wiki Article

השאלות שמלוות את השלב האחרון של הטיפול הפליאטיבי עם ד"ר טל פרגר מומחית ברפואה פליאטיבית ומשפחה

בשלבים המתקדמים של כל המחלות שגורמות לדמנציה, האדם יחווה שינויים המאותתים שהוא נמצא בשלבים מתקדמים מאוד בחייו ועשוי אף להתקרב לסופם. אף אחד לא אוהב לחשוב על סוף החיים ועל פי רוב אינו מייחל לסופם.

עוד מתקופת האימפריה הרומית נתפסה דמנציה כחלק נורמלי מהזדקנות האדם, ונכללה עם מצבים כגון הפרעה דו קוטבית, סכיזופרניה ועוד, המצב נמשך עד אמצע המאה העשרים ממש.

באופן כללי, כל יציאה למקום לא מוכר גורמת להם לבלבול ואני ממליצה למשפחות לחולים דמנטיים להימנע מהוצאת החולה מהבית, גם לא לאירועים משפחתיים ולא לארוחות חג. עדיף להשאירם בסביבה הטבעית".

ככל שהמחלה מתקדמת והתסמינים מחריפים, הטיפול נועד להקל על סבלו הפיזי של החולה ולמנוע אשפוזים הכרוכים בסיכון לזיהומים ולתחלואה נלווית כגון דלקת ריאות, דלקת כליות ומחלת חום חוזרת. הטיפול בחולה מוגדר טיפול תומך (פליאטיבי) והוא יכול להינתן בבית במסגרת של הוספיס בית, הממומן על ידי קופות החולים או במסגרת של מוסד סיעודי.

בשנה זו יצאה לשליחות בה ניהלה שירותי חירום בעזרת רופאים מוטסים באפריקה. עמותת ״הוספיס גליל עליון״ לחץ כאן

היא השלב שבו תסמיני הדמנציה הופכים לחמורים עד לנקודה שבה המטופלים זקוקים לעזרה בפעילויות יומיומיות אחרי שאיבדו בהדרגה את כל התפקודים: 

בהרבה מקרים אדם עם read more דמנציה ימות לא “בגלל” דמנציה, אלא “עם” דמנציה. כלומר כתוצאה מסיבוכים אחרים כמו סרטן, התקף לב או זיהום.

טיפול בפיזיותרפיה יכול לסייע בשימור מוטוריקה גסה (כמו הליכה) ולהקל על כאב.

אי יכולת לסיים מטלות שבעבר היו מוכרות ואפשריות לגמרי לאותו אדם.

דף הבית » שירותים » שירותי טיפול תומך והוספיס בית » טיפול בדמנציה מתקדמת בבית

על פי רוב  קיימת ירידה ניכרת במשקל בשל חוסר רצון לאכול  וקושי לבלוע מזון

ליווי פליאטיבי והוספיס בית לחולי אלצהיימר מוריד משמעותית את מספר האשפוזים בבי”ח, מאפשר לחולה לסיים את חייו בסביבה מוכרת ועוטפת ובצורה מכובדת ומכבדת ומסייע לכם לתת ליקיריכם את הטיפול הטוב והמותאם ביותר, בזמינות מלאה וללא עלות.

בשלב הראשוני של מחלת האלצהיימר לרוב ייעשה ניסיון לטפל באמצעות מעכבי האנזים אצטילכולין אסטראז כמו לדוגמה גלנטמין, דונפזיל או ריבסטיגמין ותרופות נוספות, המאפשרות להאט את קצב ההתקדמות של המחלה.

Report this wiki page